søndag 25. oktober 2009

FLØYEN, BLÅMANEN OG FJELLVEIEN 25 OKTOBER

Søndag er turdag, nesten uansett vær og vind. Heldigvis var været strålende i dag, og turen ville jeg legge til Fløyenområdet. Jeg kjørte med Glenn til jobben hans, for jeg ville også ha litt gode motbakker og det får man opp Knappen.
Her har jeg kommet opp til Brushytten, og her lukter det alltid vafler om søndagene :-)
Veien opp til Rundemanen er enda stengt ved Brushytten pga rasfaren, men jeg tok den andre veien opp til Blåmanen. Det er veldig fin tursti opp til Blåmanen, og kjekt med litt forandring og, jeg går som regel den andre veien. Det var flere som hadde tatt veien opp hit i det fine høstværet. I bakgrunnen kan dere se Ulriken.
Jogget ned samme vei, men da jeg kom tilbake til Brushytten løp jeg ned mot Skredderdalen, og kom ned til slutt i Fjellveien.
På vei ned mot sentrum gikk jeg gjennom noen utrolige koselige bergensmau.......

I dag har jeg også vært så flink at jeg laget sosekjøtt (les: småsteik på nord-norsk) før jeg gikk ut. Hadde selskap av Emilie og Kim til middag, og det var veldig kjekt, og maten smakte fortreffelig !!
"En alle tiders søndag"

Ingen kommentarer: