søndag 1. juni 2008

TUR TIL LIVARDEN 1 JUNI

I dag ville jeg ta en tur hvor jeg ikke hadde vært før, har i alle fall ikke vært helt på toppen på Livarden. Man kjører til Totland, koster forresten 30 kroner å parkere, til informasjon. Først går man gjennom tett skog, og etterhvert er det helt åpent, ganske fantastisk terreng. Man kan skimte Folgefonna så vidt bak fjellet, litt utydelig på bildet, men så det ganske tydelig når jeg stod oppe ved varden.
Jeg brukte 1 time opp til toppen. Det var første gang jeg gikk helt opp, kjempeartig å komme på et nytt fjell. Møtte et koselig ektepar ved varden, som fortalte meg litt om fjellene omkring, helt topp å få vite navnene på fjellene som lå rundt oss. Livarden 683 moh
Enda ligger det snø her og der i fjellet.Et fantastisk terreng å gå i, det er tørt og fint å gå i fjellet nå og nydelig utsikt til alle kanter.
Her ser vi ned til Indre Arna.Satt lenge på toppen, hadde ikke særlig lyst å gå ned igjen. Bare så deeeeilig :-)
Oppdaget plutseilig at det brant på Kråkenes, og kunne lese på nettet når jeg kom hjem at det hadde vært en liten skogbrann, som heldigvis ble slukket ganske raskt.
Myrull
Hit vil jeg snart dra tilbake.

Ingen kommentarer: