lørdag 7. juni 2008

GULLFJELLET 987 moh 7 JUNI

Hei alle sammen.
I dag ville jeg gå til Gullfjelljellstoppen. Har ikke vært så langt oppe før, bare et stykke forbi Redningshytten. Men det viste seg å være for mye snø desverre....., får vel komme tilbake om en måned eller to tenker jeg.



Allerede her nede, før jeg er kommet til Redningshytten, ligger det snøflekker.
Det er virkelig varmt i dag, så snøen smelter godt nå. Det rant i alle fall godt i bekker og elver, men utenom det var det tørt og fint å gå.
Har kommet forbi Redningshytten og opp til vannet som ligger der like før stigningen begynner.
Her gikk jeg en god omvei, litt skummelt å gå på den våte snøen, siden jeg var helt alene her oppe.


En deilig følelse å komme opp til snøen, gikk over noen snøflekker som virket sikre, men siden jeg ikke har vært her før og ikke kjenner terrenget under snøen, så torde jeg rett og slett ikke å gå lenger enn hit.

Tilbake til Redningshytten, men istedenfor å gå ned samme vei, gikk jeg opp til venstre til vardene som lå oppover lia....., husker ikke navnet :-)
Hvis det bare er 2 timer til Gullfjellstoppen herfra, så var jeg nesten oppe. Men neste gang skal jeg helt opp.
Kjempefin utsikt fra denne toppen.Sjekk skyggen min :-0
En herlig avslutning på den varme turen min i dag. Jeg var nede igjen litt over kl 17.00, og begynte turen kl 13.00.



Ingen kommentarer: